Artikkelien arkisto

06.06.2016 23:09
Käytiin Jyrkin kanssa jigailemassa kuhia. Aamulla ja aamupäivästä keli oli vaihteleva ja kylmä. Yhdessä välissä tuli jotain rännän tai rakeen tyylistä sadetta taivaalta. Puoleen päivään mennässä emme olleet vielä löytäneet kuhia. Puolenpäivän jälkeen keli kuitenkin muuttui vähän parempaan suuntaan...
03.06.2016 22:46
Lämmin ja tyyni aamu kalastettiin kuhaa vertikaalijigaamalla. Kaarien etsiminen aloitettiin klo 6 aamulla ja puolenpäivän aikoihin lopetettiin kalastus. Pari hyvää kaarta piirtyi aamun aikana kaiun näytölle. Yksi niistä piirtyi syvän veden päällä näytölle 2 metrin syvyyteen. Tiputettiin molemmat...
29.05.2016 23:20
Tein Janin kanssa kokopäivän kuhanjigaus reissun. Perinteisellä jigauksella mentiin ja vesillä oltiin jo aamulla ennen kuutta. Vanhoja tuttuja kuha paikkoja kalastettiin. Tällä kertaa isoimmat kuhat löytyivät kivikoiden päältä 2-4m syvyydestä. Päivän aikana saatiin noin 40 kuhaa joista kuusi...
25.05.2016 00:01
Antti ja Mikko osallistuivat viime viikonloppuna Hongkongin järjestämään haukihaaste kilpailuun. Ennen kisoja käytiin paljon kiertelemässä mahdollisia kilpailu paikkoja. Näiden "harjoitusten" perusteella näytti jo siltä että tulee vaikeaa saada viittä isoa haukea veneeseen. Tuohon "harjoittelu"...
08.05.2016 00:48
Teimme taas hauenkalastusreissun vähän pidemmälle. Kohteeksi valitsimme 2 järveä ja kalastimme niitä 3 täyttä päivää. Yöt nukuttiin laavussa. Autolla ajoa tuli koko reissulla n. 1000km.   Lähdettiin kotoota ajalemaan maanantai iltana ja perillä ensimmäisellä kohteella olimme aamuyöstä....
30.04.2016 13:55
Kävin Teron kanssa heittelemässä matalia lahtia ja kasvillisuusalueita. Yhdestä lahdesta tuulen alta löydettiin auringon paisteessa hyvin haukia. Saatiin siitä ylös viisi 2-4kg haukea ja lisäks seurioita ja tärppejä. Kierreltiin välissä muita paikkoja ja aurinko alkoi lähestymään horisonttia ja...
25.04.2016 21:55
Kävin yksin heittelemässä järvellä kaislikoita ja matalia kasvillisuusalueita. Aika monta tuntia ja monta paikkaa myöhemmin olin saannu 3 pientä haukea. Ilmat oli niin kylmät ja kaloja ei tuntunut olevan juurikaan matalassa, niin päätin koittaa vetää penkan reunaa. Vedin yhdellä vavalla ja päässä...
20.04.2016 22:46
Tein perinteisen saaristomeren reissun Lassen kanssa 5 päivää kalastettiin.   Keskiviikko oli tyyntä ja auringon paistetta koko päivä ja kirkkaissa vesissä se on todella haastava olosuhde. Nähtiin paljon haukia ja aamun ja päivän aikana saatiin vain muutama pieni ottamaan kiinni. Illasta...
20.04.2016 12:52
Kävin viime viikolla 3 kertaa kalassa. Maanantaina iltana lähdettiin poikani Lukaksen ja isäni kanssa siika ongelle. Reissu oli suunnniteltu 3,5 vuotiasta poikaani varten. Pojalla riitti touhuttavaa ja ihmeteltävää auringon lämmittämällä rantakalliolla, samaanaikaan kun siikaonget...
20.04.2016 12:44
  Kävin Janin kanssa järvellä haukia kalastamassa. Aloitimme kalastuksen heittelemällä oletetut kutupaikat ja kasvustot, mutta niistä emme saaneet kuin muutaman pienen hauen ja aloimme uistelemaan kutarien läheisiä rinteitä 5-7m syyvyysalueealta. Kaloja alkoi löytymään tasaisen...