2017

17.10.2017 18:40
Haukikauden aloitimme tosissaan syyskuun ekana viikonloppuna, kun teimme Pertun kanssa 2 päivän reissun Savoon. Paikalla oli ollut juuri kovat rankkasateet ja ensimmäisessä kohteessamme oli vesi lähes tulva korkeudessa ja samentunut pahoin. Todella vaikean ja vähä kalaisen päivän suurimmaksi jäi...
17.10.2017 18:18
Tehtiin jokunen kuhanuistelureissu vielä loppu kesästä. Uisteltiin paljon kumeilla mm. L-snackbaits, 30cm Real eel ja 25cm vertikaalijigit. Mikko sai 25.heinäkuuta kesän suurimman uistelukuhan, joka painoi 7,8kg ja se iski uisteltuun SnackBaisin vertikaalijigiin. Kauden toiseksi suurin uistel kuha...
18.07.2017 00:25
Taas vuosi vierähti ja vuoden odotetuin kalareissu oli edessä. Lauantai aamu varhain lähdimme ajamaan kohti pohjoista. Kotiin oli palattava seuraavan viikon sunnuntaina joten aikaa kalastukselle saimme 7 päivää. Ensimmäiselle kohteelle saavuimme illalla. Ensin pystytimme leirin ja sen jälkeen...
15.06.2017 12:33
Kävimme taas jigaamassa kuhia. Kaaria ei oikeen meinannut löytyä, mutta 2kuhaa saatiin nappaamaan pohjan tuntumassa roikotettuun vertikaalijigiin. Toinen oli noin kilon painoinen ja toinen 8,3kg ja pituutta 91cm. Isompi oli todella vahva ja juroi pohjassa useita minuutteja, kunnes väsähti nousi...
09.06.2017 22:24
Kävin työkaverin kanssa etsimässä kaaria järveltä. Heti kun saatiin kaiut viritettyä löysimme pieneltä alueelta useamman kaaren, joista yksi kävi maistamassa jigiä, mutta ei pysynyt kiinni. Lähdimme sen jälkeen etsimään laajemmalta alueelta. Kaaria löytyi harvakseltaan muutama ja saimme yhden...
06.06.2017 21:04
Sunnuntai aamu kello soi klo 3 ja lähdin Pertun kanssa jigailemaan kuhia. Suunnitelmissa oli jigailla sekä perinteisellä pohjajigauksella, että vertikaalijigaamalla koko pitkä päivä aamusta iltaan ja kohteeksi otimme kaksi järveä. Ensimmäiseltä järveltä saimme kaloja ronkittua sekä perinteisellä...
02.06.2017 23:00
Kävin Teron kanssa jigaamassa kuhia. Perinteisellä jigauksella aloitimme ja ei kovinkaan kauaan ehitty olla paikassa kun Teron siiman päässä juroi painavan tuntuinen kala! Kala juroi siihen malliin, että oli selvää, että kyseessä oli kuha! Kala ei meinannut nousta pintaan ja vapa oli kokoajan...
01.06.2017 23:27
Osallistuimme Pertun kanssa Hauenkalastajat Open 2017 kilpailuun joukkue nimellä KuhaNullit. Kilpailussa kilpailtiin 5 pisimmän hauen yhteispituudella itse valitsemilla vesistöillä. Kisa alkoi 19.5. klo 18:00 ja päättyi 21.5. klo 15:00. Olimme jo aikaisemmin suunnitelleet tehdä toukokuulle joku...
18.05.2017 10:33
Tänä keväänä meidän(Antti ja Mikko) kalastus painottui pelkästään sisävesille. Merellä ei keretty käymään, mutta toisaalta kun panostaa koko kevätkalastuksen sisävesille niin pysyy paremmin niissä hauen liikkeistä kärryillä. Jäiden lähdettyä haukia tuli määrällisesti vähän. Hetki jolloin järviltä...
09.04.2017 00:21
Nyt on kaikki tämän talven reissut jäälle tehty. On aika taas pakata kairat, ahkiot ja muut talvionkivälineet varastoon ja muistella menyttä kautta.   Mieleen jäi ehkä päälimmäiseksi reissut joita tein poikani Lukaksen kanssa. Niillä reissuilla tehtiin aina tulet sen jälkeen kun onget...