Reissut 2016

03.01.2017 23:07
Joulun ja joulun välipäivinä oli kelit suotuisat ja työnantaja auttoi vielä kalaan pääsyä lomautuksella. Tuli käytyä paljon vesillä 3 reissua avoveteen ja 3 reissua jäälle. Avovesi päivät olivat vähä kalaisia, mutta homman kruunasi Antin L-snäckillä saama 10,2kg/111cm hauki. Jäiltä hauet tuntuivat...
10.12.2016 00:14
Taas mentiin jäälle. Rantaan tullessamme aurinko oli ollut jo tunnin horisontin yläpuolella. Kiireellä Mikko puki kelluntahaalarin, kun hänen ursuitti oli vielä edelliseltä reissulta kostea. Mä laitoin heti ursuitin päälle. Jäälle päästyämme koitimme kirveellä jään paksuutta ja jäätä oli yli...
09.12.2016 23:20
Jäät sulivat välissä tein muutaman reissun merelle avoveteen ja vaikeaa oli haukien saanti. Kaloja tuli vähän ja ne olivat pieniä joten niistä ei paljoa kirjotettevaa jäännyt. Pääsin avaamaan jääkauden toiseen kertaan. Lähdimme Jyrkin kanssa jäälle haukia onkimaan. Aamu oli hiljasta ja ensimmäisen...
30.11.2016 21:09
Plussajakso mahdollisti taas avovesille pääsyn. Ehdein käydä yhden reissun tekemässä merellä ja toisen järvellä. Merellä kävimme Mikon ja Teron kanssa plussajakson alkupuolella, silloin oli paikoin järvillä vielä kävelyä kestäviä jäitä. Mereltä löysimme yhdestä lahdesta hyvän kasauman haukia ja...
14.11.2016 12:47
Olipahan hieno avaus talvionkikaudelle viime viikolla. Mikko tosin oli ehtinyt käydä jo edellisenä päivänä Pertun kanssa korkkaamassa ensijäät ja hyvin olivat saaneet silloin haukia ja käyttivät jäällä myös yhden yli metrisen hauen. Mikon kanssa teimme seuraavana päivänä avannot kuitenkin eri...
28.10.2016 00:19
Viimeviikolla kävin 5 päivänä haukea kalastamassa 5:llä eri järvillä. Haukia löytyi hyvin vaihtelevasti ja kolmena päivänä onnistuin saamaan "suurhauen" rajan rikki. XL-snackillä uistelemalla tullut 7kg hauki "sirpalla" heittämällä tullut 104cm ...ja samana aamuna 103cm XL-Snackillä heittämällä...
28.10.2016 00:13
Kävin yksinään puolikkaan päivän uistelemassa haukia järvellä. Veden lämmöt olivat 4 astetta ja kova tuuli lisää kierrättämään vettä. Odotukset eivät olleet kovinkaan korkealla, ajattelin että tästä tulee vaikea päivä. Mutta hauet olivatkin todella hyvällä syönnillä ja löytyivät tälle järvelle...
28.10.2016 00:08
Edellisenä iltana pakattiin auto ja lähdettiin yötä myöten ajamaan viikonlopun kalapaikoille. Matkaa oli noin. 300km suunta ja suunnitelmamme oli nukkua perille päästyämme lyhyet aamu unet. Olimme pirteitä ja täynnä intoa ja odotusta, kun lähdimme matkaan. Automme vaan oli reissusta toista mieltä...
28.10.2016 00:03
Yllätyksiä lammella   Töiden jälkeen lähdettiin kovalla kiireellä lammelle kalaan. Ilta pimenee jo niin aikaisin että kiirettä oli pidettävä, jotta ehdimme edes jonkin aikaa kalastamaan. Tankkaus huoltoasemalla ja lähtiessä kurvasin jyrkästi pois tankkauspisteeltä. Auto heilahtaa ja...
07.10.2016 23:48
Kävin tiistaina ja torstaina yksinään järvellä haukea kalastamassa. Tiistaina pelkästään uistelin ja vedin toisessa vavassa Xl-snackiä ja toisessa Real eelii. Sain aamupäivän aikana 6 haukea ylös, joista 2 oli paremman kokoisia, niistä toinen oli karvan alle ja toinen karvan yli...