Reissut 2016

21.07.2016 00:25
Käytiin Janin kanssa tsekkaamassa päivän aikana kaksi uutta kuhajärveä. Kumpikin järvistä on Janille tuttuja haukipaikkoina, mutta Janikaan ei ole niissä ennen kuhaa yrittänyt. Ensimmäinen kohteemme oli pieni järvi, josta syvimmillään löytyi vettä 5,5m. Laitoimme molemmat uistimen veneen perään,...
13.07.2016 00:07
Lähdin poikani Lukaksen kanssa yrittämään kuhia. Parilla aikaisemmalla reissulla emme ole onnistuneet saamaan kuhia ja edellisen reissun päätteeksi poika jo totesikin että, "mä en haluu tälle järvelle enään koskaan, koska täältä ei saa kuhaa!" Hän on halunut parilla viimeisimmällä reissulla nähdä...
20.06.2016 01:25
Käytiin torstaina kalastamassa sekä kuhaa että haukea. Koska kelit olivat tuuliset ja sateiset, lähdimme järvelle sekä hauki että kuha vehkeet mukana. Kalastuksen aloitimme kuhia jigaamalla ja ne vaikuttivat olevan aamusta aktiivisia ja muutaman tunnin aikana veneessä kävi 6 kuhaa joista isoin...
11.06.2016 23:10
Torstai aamuna kuhat olivat syönnillä kovasta matalapaineesta huolimatta. Aamun syönti piikistä isoin 5,15kg perinteisellä jigauksella. Kala otti 7"fin-s jigiin heitettynä. Syönti hiipui päivää kohden ja puolen päivän jälkeen emme saaneet enään yhtäkään kuhaa ja kello 16 aikoihin lopetimme...
10.06.2016 23:26
Teimme Mikon kanssa alkuviikosta kalareissun Saimaalle. Laskimme veneen kahdesta rampista, kahdelle eri selälle. Reissuun lähdimme kotoota jo edellisen vuorokauden puolella ja venettä olimme laskemassa ensimmäisellä rampillä auringonnousun aikoihin. Enimmäkseen vertikaalijigasimme...
10.06.2016 21:20
Kävin tekemässä yksinään lyhyen kalareissun järvelle. Jigeillä heittelin ja parin tunnin heittely antoi 3 haukea ja 3 kuhaa. Syönti oli hyvää, mutta aikaa ei ollut tällä kertaa pidemmäksi jäämään. 5" kalajigit 7g päällä antoivat kalat. Kuhista suurin oli reilu kolme kiloa. Suurin hauki oli...
06.06.2016 23:09
Käytiin Jyrkin kanssa jigailemassa kuhia. Aamulla ja aamupäivästä keli oli vaihteleva ja kylmä. Yhdessä välissä tuli jotain rännän tai rakeen tyylistä sadetta taivaalta. Puoleen päivään mennässä emme olleet vielä löytäneet kuhia. Puolenpäivän jälkeen keli kuitenkin muuttui vähän parempaan suuntaan...
03.06.2016 22:46
Lämmin ja tyyni aamu kalastettiin kuhaa vertikaalijigaamalla. Kaarien etsiminen aloitettiin klo 6 aamulla ja puolenpäivän aikoihin lopetettiin kalastus. Pari hyvää kaarta piirtyi aamun aikana kaiun näytölle. Yksi niistä piirtyi syvän veden päällä näytölle 2 metrin syvyyteen. Tiputettiin molemmat...
29.05.2016 23:20
Tein Janin kanssa kokopäivän kuhanjigaus reissun. Perinteisellä jigauksella mentiin ja vesillä oltiin jo aamulla ennen kuutta. Vanhoja tuttuja kuha paikkoja kalastettiin. Tällä kertaa isoimmat kuhat löytyivät kivikoiden päältä 2-4m syvyydestä. Päivän aikana saatiin noin 40 kuhaa joista kuusi...
25.05.2016 00:01
Antti ja Mikko osallistuivat viime viikonloppuna Hongkongin järjestämään haukihaaste kilpailuun. Ennen kisoja käytiin paljon kiertelemässä mahdollisia kilpailu paikkoja. Näiden "harjoitusten" perusteella näytti jo siltä että tulee vaikeaa saada viittä isoa haukea veneeseen. Tuohon "harjoittelu"...