Harjoitamme valikoivaa kalastusta. Alamittaiset ja lisääntymisen kannalta parhaat sekä terveet yksilöt on välttämätöntä palauttaa luontoon. Valikoimme ruokakalat.

Reissut 2015

09.04.2015 22:42
Päätimme lähteä töiden jälkeen vesille. Järvellä aloitimme kalastuksen vasta klo 16 jälkeen ja nopeasti saimme ensimmäisen hauen uistelemalla ja se oli lihava noin neljän kiloin kala. Päätimme tiputtaa heti ankkuri ja alkaa heittämään paikkaa tarkkaan. Heittämällä saimme nopeasti useita tärppejä,...
05.04.2015 13:52
Pitkäperjantaina suuntasin Pertun kanssa merelle. Aamusta meri oli täysin tyyni joten otimme ahvenen jigaus vehkeet mukaan. Aamupäivän kalastimme haukea, joka vaikutti silloin olevan aika huonolla syönnillä, saimme paljon varovaisia tärppejä ja joitain pienempiä kaloja ylös. Puolenpäivän aikaan...
31.03.2015 01:48
Maanantaina lähdimme Antin kanssa taas sisävesille. Veneen saimme vesille vasta kolmen jälkeen. Räntää satoi vaaka tasossa koko illan ja odotukset olivat aika alhaalla. Ensimmäistä kohtaa kalastimme noin tunnin verran heittäen, kunnes totesimme sen tyhjäksi. Sit lähdimme uistelemaan ja hyvin...
31.03.2015 01:30
Sunnuntaina suuntasimme merelle haukia kalastamaan. Aamulla emme pitäneet kiirettä vesille ja illasta lopetimme reilusti ajoissa. Kaloja saimme määrässä hyvin, joista pari suurinta olivat kutosen pintaan. Heittelimme kaislanreunoja ja niiden ulkopuoleisia kasvillisuus alueita sekä keskemmällä...
31.03.2015 00:28
Lauantaina lähdin Pertun kanssa sisävesille hauestamaan. Veneenlaskupaikka oli vielä jäässä ja avoveteen oli matkaa noin sata metriä. Järven selkä oli vielä jäässä, mutta virtapaikka jossa oli tarkoituksemme kalastaa oli kokonaan auki. Tuurasimme jäähän aukon johon laskimme veneen ja nostimme sen...
26.03.2015 00:11
Lähdimme Janin kanssa merelle haukia kalastamaan. Aamulla kun laskimme venettä puhalsi tuuli lounaasta ja taivas kirkastui ja ilma oli plussan puolella. Ensimäinen heittelypaikka oli lahukka, josta alkoi heti tulemaan hyvään tahtiin haukia. Hauet olivat pieniä ja mietimme, että pienten kiivas...
22.03.2015 21:27
Kävin Pertun ja Artun kanssa merellä kalassa. Olimme aamulla vesillä vasta kello 9 aikaan, koska aamuksi oli luvattu sen verran pakkasta, että emme pitäneet kiirettä. Koko päivän puhalsi kova pohjoistuuli ja vesi laski melkein silmissä. Ensimmäiseen paikkaan mulla oli vahva usko ja ajattelin...
20.03.2015 20:55
Saimme torstain töistä vapaapäiväksi ja päätimme lähteä kalastamaan virtaavaa vettä sisämaahan. Aamulla emme pitäneet kiirettä, koska yöllä oli pakkasta emmekä uskoneet haukien olevan silloin kovin aamu aktiivisia. Vene saatiin kamoineen vesille klo 10 aikoihin, jolloin aurinko ja lämmitti...
14.03.2015 16:16
Tuli avattua merelläkin avovesikausi. Lähdin Kalevin ja Harrin kanssa kahden päivän kalastus turneelle. Yöllä oli pakkasta ollut sen verran, että aamulla kaikki paikat olivat riitteessä. Isommat syvät selätkin olivat riitteessä. Aamulla rikottiin parista paikasta veneellä jäät. Kalastus onnistui...
05.03.2015 15:35
Jää heikkenee hyvää vauhtia sisävesilläkin ja joet ja virtapaikat ovat jo auki. Päätimme avata avovesikausi makeassavedessä.   Aamulla oli jo valoisaa, kun kannoimme soutuvenettä vesille. Tuuli oli kohtalaisen kovaa ja satoi räntää. Saimme iloksemme huomata, että avovettä oli...