Harjoitamme valikoivaa kalastusta. Alamittaiset ja lisääntymisen kannalta parhaat sekä terveet yksilöt on välttämätöntä palauttaa luontoon. Valikoimme ruokakalat.

Reissut 2015

25.12.2015 22:08
Lähdettiin taas merelle haukia kalastamaan. Valitsimme alueen jota emme tänä syksynä ole vielä kalastaneet. Aamun hämärässä olimme jo heittelemässä ensimmäisellä lahdella. Antti laittoi siiman päähän m-koon snäckin ja Mikko alkoi heitellä XL-koon snäckiä. Tapahtumia alkoi tulla heti ensiheitoilla...
23.12.2015 02:13
Aamulla pimeässä olin Pikkiksen kanssa laskemassa venettä vesille. Ajoimme hitaasti ja joimme kahvit matkalla paikoille, koska oli vielä pimeää, kun lähdimme rannasta. Päivä kun valkeni ja aloitimme heittälyn, niin heti ensimmäinen ankkuripaikka antoi tapahtumia ja muutaman pienen hauen ylös. Sama...
19.12.2015 21:28
Keskiviikkona Kävin Teron kanssa merellä haukia kalastamassa. Aamusta emme saaneet yhtään kalahavaintoa. Teimme ennen puoltapäivää siirtymän lahteen joka oli harmiksemme isoksi osaksi riitteessä. Rikoimme jäät ja menimme kalastamaan lahden avonaista osaa. Homma alkoi hyvin, sillä paikka antoi...
17.12.2015 22:42
  Joulukuussa on tullut jo tehtyä useampia reissuja järville. Sateet ovat jatkaneet vesien nousemista ja sameentumista entisestään, joka on monella paikalla vaikeuttanut kalastamista. Lisäksi päivä on niin lyhyt että uusien paikojen tutkiminen ei vaikuta kovin järkevältä. Olemme...
03.12.2015 00:24
Sunnuntaina kävimme merellä Janin kanssa. Tarkoitus oli kalastaa haukea, sekä vetäen että heitellen. Rampilla olimme hyvissä ajoin jo pimeässä ja kun saatiin vene vesille ja päästiin ensimmmäiselle paikalle oli vielä hämärää. Meren pintä oli peili tyyni. Vähän aikaa heittelimme tyhjää ennen kuin...
22.11.2015 23:18
Vietiin katiska järvelle syöttikaloja pyytämään ja se on pyytänyt nyt hyvin sorvia, jotka ovat olleet kooltaan sellaisia 150g-400g. Eli todella hyvää kokoa hauille syöteiksi. Näiden ansiosta kolme viimeisintä järvillä käyntiä ovat olleet enimmäkseen täkyongintaa. Täkyonginta on ollut kohon kanssa...
22.11.2015 23:16
Kalastin Lassen kanssa 4 päivää saaristomerellä. Mökki oli varattu jo puolivuotta aikaisemmin, joten kelien mukaan reissua ei voinnut valita. Tällä kertaa kelit ja ennusteet näyttivät todella hyvää ja lisäksi somessa oli pyörinyt paljon isojen kalojen ja huippureissujen rapsoja, joten odotukset...
15.11.2015 20:02
viikko sitten kävin kalassa neljänä päivänä. 3:na päivän kävin kalastamassa tutumpia järviä ja yksi reissu oli uuden järven tsekkausta. Tuntemattomampi järvi antoi paljon pieniä haukia. Tutummilta paikoilta haukia tuli määrässä hyvin ja parhaimpina kaksi painoltaan seiskapuolikasta. Hienoin ja...
03.11.2015 22:36
Aamulla kello herätti aikaisin, siitä nopeasti kamat kasaan ja kohti ramppia. Matkalla sai pari kertaa testata auton jarruja, kun eläimet eivät ihan olleet liikennesäännöistä perillä. Noh kolareilta onneksi vältyttiin ja rampille ennätin vielä pimeässä. Siitä vene vesille ja tekemään siirtymää....
03.11.2015 22:31
Viikko sitten tein yhden syksyn harvoista haukireissuista. Vaikutti siltä, että madotonta ja liikkuvaa haukea alkoi jo löytyä muualtakin kuin lähes ympärivuotisilta haukipaikoilta. Tälläkin kertaa kalaa oli aika eri tyyppisissä paikoissa, mikä tietenkin edellytti myös eri tyyppisten vieheiden...