Harjoitamme valikoivaa kalastusta. Alamittaiset ja lisääntymisen kannalta parhaat sekä terveet yksilöt on välttämätöntä palauttaa luontoon. Valikoimme ruokakalat.

Reissut 2015

15.08.2015 21:13
Saimme tehtyä pari vertsu protoa valmiiksi päivällä ja soitto kaverille josko seuraavana aamuna tehtäisiin pikku reissu vesille. Aamulla auringon jo noustessa olimme vesillä ja alkoi kaiun ruudun tuijottelu josko joku isompi kaari piirtyisi näytölle. Alku tuntui haastavalta kun ei isompia kaaria...
15.08.2015 20:36
Pitkästä aikaan tuli tilaisuus lähteä kalaan. Soitto Mikolle asian tiimoilta ja nopeasti sovimme kuhareissusta järvelle. Tapaamme Mikon kanssa aamulla kolmen aikaan huoltsikalla ja pakkaamme kamat autoon sekä nopea piipahdus hakemassa eväitä ja kahvia. Ajomatkan aikana selviää että kumpikaan ei ole...
02.08.2015 01:55
Lähdin Teron kanssa vertikaalijigaamaan haukia järvelle. Kiersimme ensin alkusyksyn ”varmat ottipaikat" läpi, mutta yhtä pientä haukea lukuun ottamatta niistä ei löytynyt. Muutamia isoja pikkukala parvia koitimme myös jigata, mutta niistäkään ei kuulunut haukia.  Kävi jo mielessä että onko...
02.08.2015 01:37
Aamulla kun laskimme venettä järvelle satoi vettä ja tuuli puuskaisesti. Kelistä ei tullutkaan heikkotuulista, vaikka paria päivää aikaisemmin sääennuste oli sellaista luvannut. Keli ei vaikuttanut kovinkaan otolliselta kuhan vertikaalijigaukselle. Silloin oli kuitenkin enään myöhäistä muuttaa...
24.07.2015 23:03
Menin Pertun kanssa kokopäiväksi kalastamaan kuhaa. Otimme sekä uistelu vehkeet, että vertikaalijigaus setit mukaan, koska aikaa oli koko valoisa ja 16 tuntia pelkän kaiun tuijottamista on aika rankaa.  Ensimmäiseen 8 tuntiin emme saaneet kuin yhden hauen vetämällä. Edes kunnon kaaria ei...
24.07.2015 21:52
Kuhan uistelua Kävin Teron kanssa kuhia uistelemassa. Olimme aamulla aikaisin laskemassa venettä järvelle. Nopeasti selvisi että hauet olivat todella aktiivisia, saimme useamman pirteän kesähauen kuha vaapuilla, mutta kuhia ei tuntunut uistimet kiinnostavan. Päivän isoimman hauen arvioimme 7kg...
24.07.2015 21:30
Kävin Pertun kanssa kattomassa miten muikkujärven selällä olivat hauet syönnillään. Veden lämpötila näytti järvellä 19 astetta ja loppukesästä tällaisilla veden lämmöillä alkaa olemaan parasta selkävesien hauen uistelu aikaa. Ja niinhän se meni, että kalat olivat tosi aktiivisia. Saimme nopean...
20.07.2015 00:06
Kävin Janin kanssa kuhaa kalastamassa. Pääsimme aloittamaan kalastuksen puolen päivän aikoihin. Keli oli koko päivän lähes tyyni. Heti kun löysimme ensimmäisen varman oloisen kuhakaaren kaikuluotaimeen, laskimme siihen molemmat jigimme. Janilla oli 8" jigi ja mulla 10". Kuha lähti välittömästi...
13.07.2015 16:12
Teimme taas perinteisen Lapinreissun. Suuntasimme reissun Keski-lappiin sekä Inarijärvelle. Tavoittelimme reissulla haukea ja ahventa. Tällä kertaa kelit eivät olleet kovin suotuisia, sillä tuuli puhalsi kokoajan pohjoisesta ja ilman lämpötila kävi vain muutamana päivänä yli 10 asteen ja yöllä...
30.06.2015 17:20
Lähdimme Antti jr:n kanssa aamutuimaan etsiskelemään mahdollisia syönnöksellä olevia haukia. Aamu oli erittäin vaikeata, vaikka keli helli kalastajia. Pilvetön taivas ja pläkä meri. Saimme pienempiä haukia sieltä täältä ja lukuisan määrän seurioita. Päivemmällä alkoi pientä tuulta jo olemaan ja...