Harjoitamme valikoivaa kalastusta. Alamittaiset ja lisääntymisen kannalta parhaat sekä terveet yksilöt on välttämätöntä palauttaa luontoon. Valikoimme ruokakalat.

Reissut 2015

28.06.2015 16:13
Kävin Pertun kanssa vertikaalijigaamassa kuhia. Kuhat vaikuttivat olevan hyvällä syönnillä, tiputimme jigit aina yhtäaikaa ja mun 10" keltaselkäinen hilekylki jigi tuntui kelpaavan kaloille vähän paremmin. Saatiin 5 paremman kokoista ylös ja muutama ruokakala kokoa oleva. kaksi kuhaa painoi vähän...
25.06.2015 11:44
Päivän ohjelmassa oli kuutisen tuntia ruudun tuijottelua, "luontodokumenttia" vedenalaisesta maailmasta. "Mainosten aikana" missasin valitettavasti yhden ison kaaren... oli komeat maisemat. Myöhemmin joku pienehkö kävi jättämässä korttinsa tutkailtavaksi. Päätin kokeilla. Tarttui, mutta irtosi....
24.06.2015 00:27
Käytiin vertikaalijigaamassa kuhia. Kelit olivat vihdoin sellaiset mitä vertikaalijikaukseen haluaa eli lähes tyyntä. Kuhat olivat myös hyvin syönnillään, saimme päivän aikana 7kuhaa joista isoin painoi 5,2kg ja lisäksi pari yli 4kg kalaa. Kalat ottivat 8" ja 10" delfiinipyrtösiin...
24.06.2015 00:26
Käytiin merellä juhannusaamuna haukea heittämässä. Nopeaan aamu pistoon mahtui 6 haukea joista isoin painoi karvan päälle seiska ja tuli "palomies" SnackBaitilla Pikkikselle. Aamu oli kyllä todella rauhallinen, vesillä ei nähty ensimmäistäkään venettä, marraskuun lopullakin on enemmän vesillä...
22.06.2015 23:49
Lähdin Pertun kanssa vertikaalijigaamaan ja noin 12 tuntia etsimme katse kaiun näytöllä mahdollisia kuhia. Saimme vain yhden reilu nelosen kuhan (kuvassa lähdössä takaisin), joka jäi myös päivän ainoaksi kuha tärpiksi. Antti
20.06.2015 23:17
Lähdin Pertun kanssa kuhia vertikaali jigaamaan. Vesille pääsimme vasta iltapäivän puolella. Melkein heti kun pääsimme paikalle, ilmestyi ensimmäinen kaari kaikuun. Tiputimme molemmat yhtä aikaa jigit siihen ja kala iski välittömästi mun jigiin. Kovan väännön jälkeen Perttu sai haavittua kuhan,...
16.06.2015 22:03
Olimme aamulla aikaisin laskemassa venettä rampilta. Taivas oli tuolloin pilvien peitossa ja tuuli puhalsi kevyesti etelän suunnalta. Keli vaikutti hauenkalastuksen kannalta mitä parhaalta. Saavuimme ensimmäiselle paikalla je tiputimme ankkurin. Jonkin ajan päästä tuli tapahtumia ja muutama kala...
12.06.2015 23:22
Lähdin Ollin kanssa jigaamaan kuhia järvelle. Aamulla aloitimme syvän päällä vertikaalijigaamisen ja muutaman tunnin kerkesimme jigaa, kunnes tuuli alkoi puhaltaa niin kovaa että veneen paikallaan pitäminen mahdollisen kaaren päällä oli haastavaa. Aamun vertsutus antoi yhden parin kilon kuhan ja...
11.06.2015 00:13
Tämä kesä ei nyt oikein ota suvituulta alleen. Kala syö kuitenkin hyvin, eikä helle vaivaa/helli, mitä se itse kullekin sitten merkitseekään. Aikaisella aamupistolla, ennen auringon nousua, on kuitenkin puolensa, ja jokin  innosti pitkästä aikaa taas haukivesille. Kolmetuntinen ennen...
01.06.2015 23:26
Lähdimme Teron kanssa kuhaa kalastamaan. Tällä kertaa lähdimme tavoittelemaan vain pohjanmuodoissa pohjalla viihtyviä kuhia. Kalastuksen aloitimme kivikosta joka sijaitsee 4-6m syvyydessä ja aloimme saamaan siitä heti jigeillä kuhia. Kalat vain eivät olleet tavoite kokoa vaan sellaista 1-2kg...