Artikkelien arkisto

07.08.2016 23:54
Taas on tehty yksi pohjoisen reissu. 6 päivää kalastettiin kolmea eri järveä. Vaikka enimmäkseen siimoissa roikkuivat ahvenuistimet, niin silti isot haukikapulatkin saivat peliaikaa. Veden lämmöt olivat 20 asteen hujakoilla ja isommat hauet uivat syvemmässä vedessä?   Aloituspäivä oli...
29.07.2016 23:03
Jälleen teimme reissun vähän pidemmällä sijaitsevaan kohteeseen. Paikalla olemme käyneet useita vuosia, mutta koska matkaa tulee yli 200km suunta niin korkeintaan muutaman reissun vuodessa. Edellisen vuorokauden puolella lähdettiin taas traileri ja vene perässä ajalemaan. Matkalla vielä mietimme,...
23.07.2016 01:52
Lähes vuoden verran oli taas karttoja kateltu ja odotettu lappiin pääsyä. Viimein aika koitti ja viimeviikolla pääsin Teron kanssa reissun toteuttamaan. Aikaa kalastukselle oli vähän yli viikko ja kohde kaloina ahven ja hauki. Perille päästyämme väsymys painoi paljon, koska takana oli yli kellon...
21.07.2016 00:25
Käytiin Janin kanssa tsekkaamassa päivän aikana kaksi uutta kuhajärveä. Kumpikin järvistä on Janille tuttuja haukipaikkoina, mutta Janikaan ei ole niissä ennen kuhaa yrittänyt. Ensimmäinen kohteemme oli pieni järvi, josta syvimmillään löytyi vettä 5,5m. Laitoimme molemmat uistimen veneen perään,...
13.07.2016 00:07
Lähdin poikani Lukaksen kanssa yrittämään kuhia. Parilla aikaisemmalla reissulla emme ole onnistuneet saamaan kuhia ja edellisen reissun päätteeksi poika jo totesikin että, "mä en haluu tälle järvelle enään koskaan, koska täältä ei saa kuhaa!" Hän on halunut parilla viimeisimmällä reissulla nähdä...
20.06.2016 01:25
Käytiin torstaina kalastamassa sekä kuhaa että haukea. Koska kelit olivat tuuliset ja sateiset, lähdimme järvelle sekä hauki että kuha vehkeet mukana. Kalastuksen aloitimme kuhia jigaamalla ja ne vaikuttivat olevan aamusta aktiivisia ja muutaman tunnin aikana veneessä kävi 6 kuhaa joista isoin...
12.06.2016 14:17
Löysin järvellä kaislikosta ison kuhan raadon. Kuolin syy selvisi myös raadosta, koska sen suusta näkyi pienemmän kuhan pyrstö. Kuha joka oli yrittänyt niellä toista kuhaa oli arviota yli 5kg kala ja suuhun jumiutunut oli luultavasti joku kilon kala. Tässä on hyvä todiste hyväkuntoisen ison kalan...
11.06.2016 23:10
Torstai aamuna kuhat olivat syönnillä kovasta matalapaineesta huolimatta. Aamun syönti piikistä isoin 5,15kg perinteisellä jigauksella. Kala otti 7"fin-s jigiin heitettynä. Syönti hiipui päivää kohden ja puolen päivän jälkeen emme saaneet enään yhtäkään kuhaa ja kello 16 aikoihin lopetimme...
10.06.2016 23:26
Teimme Mikon kanssa alkuviikosta kalareissun Saimaalle. Laskimme veneen kahdesta rampista, kahdelle eri selälle. Reissuun lähdimme kotoota jo edellisen vuorokauden puolella ja venettä olimme laskemassa ensimmäisellä rampillä auringonnousun aikoihin. Enimmäkseen vertikaalijigasimme...
10.06.2016 21:20
Kävin tekemässä yksinään lyhyen kalareissun järvelle. Jigeillä heittelin ja parin tunnin heittely antoi 3 haukea ja 3 kuhaa. Syönti oli hyvää, mutta aikaa ei ollut tällä kertaa pidemmäksi jäämään. 5" kalajigit 7g päällä antoivat kalat. Kuhista suurin oli reilu kolme kiloa. Suurin hauki oli...